Wybierz filię:
Warszawa
Kraków
OnLine

Jesteś tutaj: Kraków / Aktualności / Z życia szkoły /

XVII Festiwal Polskich Wideoklipów Yach Film

Akademia Fotografii oraz Yach Film zaprasza na 17. Festiwal Polskich Wideoklipów Yach Film 2008. To ważne, międzynarodowe wydarzenie z udziałem osób związanych z show-biznesem, mediami i szeroko pojętą kulturą artystyczną i filmową odbędzie się w Gdańsku w dniach 10-12 października 2008.

Festiwal Wideoklipów jest wydarzeniem intermedialnym - łączącym w sobie sztukę video, muzykę oraz narzędzia XXI wieku takie jak komputer, Internet i DVD.

Nowa formuła festiwalu

W tym roku, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodych odbiorców postanowiono zmienić dotychczasową formułę głosowania i pozwolić publiczności zdecydować o przyznaniu części nagród. Jak podkreślają organizatorzy, „wynika to w dużej mierze z intermedialnego charakteru dzisiejszej kultury i faktu, że młodzi ludzie chcą w jakimś stopniu sami decydować o jej kształcie”. W dotychczasowych edycjach festiwalu nadesłane na konkurs prace (ok. 200 prac) oceniało wyłącznie profesjonalne Jury, w skład którego wchodzili dziennikarze i krytycy muzyczni, artyści graficy i autorytety w dziedzinie sztuki. „Przez szesnaście lat Yach Festiwalu przekształceniu uległ jednak nie tylko model odbiorcy teledysku, ale również jego oczekiwania wobec współczesnego rynku muzycznego”.

Nowa formuła festiwalu polegać będzie na zmianie w przyznawaniu Yachów. Mianowicie, nagrody w kategoriach:

- Grand Prix,
- Reżyseria,
- Zdjęcia,
- Animacja,
- Inna energia

przyznawane będą jak dotychczas przez Jury pod przewodnictwem Yacha Paszkiewicza.

Natomiast nagrody w kategoriach:

- najlepszy teledysk muzyki do rockowej,
- najlepszy teledysk do muzyki pop,
- najlepszy teledysk do muzyki muzyki hiphop i RnB
- najlepszy polski wykonawca lub zespół

przyznawane będą przez internautów, czytelników i radiosłuchaczy drogą głosowania sms-wego i mail-owego.

Wprowadzone zmiany formuły festiwalu dotyczą również wręczania nagród Yachów dla najlepszych wideoklipów. Część oficjalna odbędzie się w jednym z zabytkowych wnętrz Gdańska z udziałem Prezydenta Miasta Pawła Adamowicza oraz twórców festiwalu Magdy Kunickiej i Yacha Paszkiewicza, którzy otworzą koperty z wynikami głosowania.

Druga - w jednym z gdańskich klubów, gdzie na ekranie wizyjnym znany DJ prezenter i dziennikarz muzyczny, Hirek Wrona będzie miksował teledyski, a publiczność pozna wyniki glosowania, bawiąc się w doborowym towarzystwie zaproszonych Gości i Gwiazd polskiej sceny muzycznej.

Głosowanie sms-owe na najlepszy teledysk odbywać się będzie w dziennikach ogólnopolskich, stacjach radiowych, telewizji muzycznej ( 4FunTv) oraz portalu Interia.pl.

MAŁY JAŚ

W tym roku planowana jest również kolejna, jedenasta edycja Festiwalu Wideoklipów dla Dzieci MAŁY JAŚ. Celem widowiska, które corocznie w sali kinowej ogląda tysiące dzieci z gdańskich szkół jest umuzykalnienie dzieci i spotkanie ze sztuką oraz poznanie i przybliżenie różnych gatunków muzycznych.

Oprócz obcowania ze sztuką Festiwal Mały Jaś stawia sobie również za cel edukację i kształtowanie świadomości młodego pokolenia w ważkich dziedzinach życia, np. Ochrony środowiska, segregacji odpadów. Każda edycja Małego Jasia odbywa się pod innym tytułem. W ubiegłym roku dzieci z gdańskich szkół miały możliwość zapoznania się z kulturą i sztuką Dalekiego Wschodu- Indonezji

Festiwal Mały Jaś jest również propagatorem akcji " Cała Polska czyta dzieciom". Co roku organizatorzy festiwalu zapraszają do czytania literatury dla dzieci podczas widowiska znanych aktorów- Ewę Błaszczyk, Edytę Jungowską, Olgę Bończyk. Z festiwalem współpracują wszyscy twórcy zawiązani z kulturą dla dzieci : Majka Jeżowska, Pan Yapa, Mietek Szczesniak, Stanisław Soyka, Arka Noego, Joszko Broda.

Mały Jaś to jedyny festiwal w Polsce, podczas którego tak szeroko prezentowany jest dorobek młodej dziedziny sztuki intermedialnej, jaką jest teledysk dla dzieci. Jest to niezwykłe widowisko, będące połączeniem edukacji, zabawy i sztuki.

Szczegóły programu festiwalu już wkrótce na oficjalnej stronie festiwalu oraz na stronie partnera festiwalu – www.akademiafotografii.pl.

Zapraszamy !!!;)