< Kursy w Warszawie

Warsztaty Fotografii Mody


Program / Terminy / Zapisy

Podczas warsztatów z Pawłem Księżopolskim poznasz różne dyscypliny i techniki fotografii mody.

Nabędziesz umiejętności: kreatywnego wykorzystania światła, zarządzania teamem wspomagającym pracę fotografa mody, współpracy z modelką i klientami a także profesjonalnych metod autopromocji i autoprezentacji. Zapoznasz się z wymogami i standardami przygotowania sesji zdjęciowych na potrzeby ogólnoświatowych magazynów i klientów modowych.

Zajęcia poprowadzi Paweł Księżopolski, fotograf, który uwiecznił wizerunki wielu sławnych postaci ze świata filmu i muzyki, m.in: Sienny Miller, Andre Bocellego, zespołu Plan B, Ellie Goulding, Mavericka Sabre, kompozytora Ericka Serra czy znanej m.in. z "Gry o Tron" wnuczki Charliego Chaplina - Oony Chaplin.

Po warsztatach będziesz dysponował(a) autorskim portfolio, stworzonym na bazie 6 profesjonalnych sesji zdjęciowych, realizowanych we współpracy z zawodową ekipą i modelkami.

Zobacz filmy z warsztatów na naszym Youtube >


Program

1. Wprowadzenie do fotografii mody. Produkcja sesji.

Zajecia organizacyjne. Omówienie planu, zasad uczestnictwa i oceny. Spektrum fotografii mody : Edytorial, Lookbook, Street Fashion, Runway/Backstage, Portret Modowy, Beauty, Akcesoria.

Historia fotografii mody, powiązania z ilustracją, technika kiedyś i dziś. Ikony i mistrzowie. Wydawnictwa polskie i światowe. Najważniejsze imprezy modowe na świecie i w Polsce. Związki projektant - fotograf. Rola fotografii mody i miejsce w pop kulturze.

Przygotowanie sesji i wybór sprzętu oraz teamu. Poznanie zasad budżetowania/kosztorysowania. Produkcja sesji. Od pomysłu po realizację. Przygotowanie Treatmentu i moodboardów.

2. Sesja - Portret modowy

Rola scenografii i aranżacji planu w budowie nastroju sesji modowej.

Maksymalne wykorzystanie przestrzeni, techniki i akcesoria wzbogacające wartość produkcyjną (dym, split diopters, firanka). Omówienie fotografowania portretów zbiorowych. Fotografowanie portretu modowego w sposób konwencjonalny jak I przy użyciu niecodziennych technik.

Wykonanie i oświetlenie portretu zbiorowego jak i z jednym modelem przy użyciu różnych technik. Prezentacja i omówienie zdjęć z zajęć.

3. Sesja Lookbookowa

Omówienie różnych rodzajów sesji lookbookowych (konwencjonalnych i niekonwencjonalnych), sposoby świecenia i radzenia sobie z problemami.

Wykonanie sesji lookbookowej bezpośrednio na komputer. Capture One. Współpraca ze stylistką i komunikacja z modelką. Przygotowanie stykówek i plików do podglądu dla klientów. Poznanie zasad pracy w studio.

Zapoznanie ze studiem, różne rodzaje światła i modyfikatorów oświetlenia. Zapoznanie się ze sprzętem. Omówienie i zapoznanie się z różnego rodzaju lampami i modyfikatorami oświetlenia, możliwościami uzyskiwania różnych efektów i sposobów świecenia. Prezentacja i omówienie zdjęć z zajęć.

4. Emocje - praca z modelką

Nauka pracy z, oraz prowadzenia modelki podczas zajęć przy pomocy różnych technik.

Wykład połączony z ćwiczeniami praktycznymi i zadaniami dla uczestników. Wykorzystanie uczuć/emocji do uzyskania zamierzonego efektu, prezentowanie scenariusza oraz inne techniki przydatne podczas zdjęć.

Rozpoznanie różnic podczas pracy z modelka doświadczoną i new face. Prezentacja i omówienie zdjęć z zajęć.

5. Sesja Beauty / Akcesoria (biżuteria itp.)

Omowienie technik i zasad w fotografii Beauty. Wprowadzenie, praktyczna rola postprodukcji. Sesja fotografowana bezpośrednio na komputer. Niestandardowe sposoby oświetlania i kadrowania Beauty. Prezentacja i omówienie zdjęć z zajęć.

6. Sesja edytorialowa w studio

Fotografowanie do magazynu, planowanie sesji i poszczególnych kadrów. Świadome fotografowanie pod rozkład magazynu. Budowanie opowiadania z wykonywanych fotografii. Kadrowanie I komponowanie obrazu. Prezentacja i omówienie zdjęć z zajęć.

7. Sesja plenerowa

Dobieranie i zarządzanie teamem wspomagającym sesje. Praca ze światłem naturalnym. Temperatura koloru. Umiejętności zbudowania historii poprzez serie zdjęć edytorialowych. Prezentacja i omówienie zdjęć z zajęć.

8. Sesja - Edytorial on Location

Zajęcia odbywające się ‘On location’, z pełnym teamem produkcyjnym, całodniowe. Wyzwaniem będzie użycie zaawansowanych technik oświetlenia, zbudowanie nastroju przy użyciu kilku do kilkunastu źródeł światla, koordynowanie ekipy itd. Prezentacja i omówienie zdjęć z zajęć.

9. Postprodukcja (retusz cyfrowy)

Charakter postprodukcji. Najprostsze metody na osiągnięcie zamierzonego efektu. Praca na samodzielnych stanowiskach komputerowych wyposażonych w komputery Apple i tablety Wacoma.

10. Przygotowanie portfolio. Autoprezentacja.

Zasady przygotowania profesjonalnego portfolio na różnych nośnikach. Przygotowanie do rozmowy z klientami. Krytyczne spojrzenie na własne zdjęcia. Samoświadomość twórcza. Konsultacje indywidualne.


Program realizowany jest w ciągu 5 weekendów (sobota i niedziela 10.00-17.00).

Absolwenci otrzymują Certyfikat Ukończenia Warsztatów Fotografii Mody Akademii Fotografii oraz zaświadczenie o ukończeniu nauki wydawane na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).


Terminy

Poniżej znajdują się daty wszystkich spotkań najbliższej edycji warsztatów.

soboty i niedziele, 10:00-17:00

24.09.2016
25.09.2016
08.10.2016
09.10.2016
22.10.2016
23.10.2016
05.11.2016
06.11.2016
19.11.2016
20.11.2016


Zapisy

Dodatkowe informacje:
- telefonicznie 601-381-101
- mailowo warszawa@akademiafotografii.pl

Zapisy trwają do dnia 23 września 2016 r.

Opłata za warsztaty wynosi 3590 zł. Istnieje możliwość wpłaty w 3 ratach 0%

Wyślij zgłoszenie!



Wpłaty można dokonać na konto Akademii Fotografii: 17 1910 1048 2787 2074 3727 0001 - z dopiskiem "Warsztaty Fotografii Mody". Wystawiamy faktury VAT.
Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych, według kolejności zgłoszeń.
Ilość miejsc, ze względu na wysoki poziom i komfort prowadzonych zajęć, jest ściśle ograniczona. Uczniem Akademii Fotografii może zostać osoba, która ukończyła gimnazjum (lub inną szkołę ponadpodstawową).

Informacje te nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 par. 1 kc, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy.